Handelsvilkår & datapolitikk

Generell informasjon

Smart Stickers
Lyngbyvej 141, 1th
DK-2100 København Ø
Danmark

Org.nr: DK33111789
E-post: kontakt@smartstickers.no
Telefon: +45 50 80 90 01

Betaling

Visa – Visa Electron – MasterCard – Maestro

Vi tar ikke noen kortgebyrer.
Beløpet trekkes fra kortet ditt først når varen sendes fra vårt lager.

Levering

   ●  2-5 virkedager med PostNord
   ●  39 kr. direkte til postkassen din
   ●  VOEC registrert, ingen toll eller ekstra kostnader.
   ●  Vi har ansvaret for varen frem til du som kortholder har mottatt produktet.

   ●  Fri frakt ved kjøp over 500 kr.

Hvis du angrer på kjøpet ditt (angrerett)

Når du handler hos oss som forbruker, har du alltid 14 dagers angrerett.

Angreretten utløper 14 dager etter den dagen du har mottatt varen.

Gjelder det en avtale om regelmessige leveranser av varer over en bestemt periode, utløper angreretten 14 dager etter den dagen du mottok den første varen.

Fristen innebærer at du har 14 dager fra mottakelsen til å gi oss beskjed om at du vil angre kjøpet ditt. Du kan sende en e-post til kontakt@smartstickers.no eller bruke angrerettskjemaet som du finner nederst i handelsvilkårene.
Du kan ikke angre kjøpet ved å nekte å motta varen uten samtidig å gi oss beskjed.

Hvis du har kjøpt flere varer hos oss, har du mulighet til å returnere en eller flere varer, selv om de er kjøpt i én
ordre.
Merk at du ikke får fraktkostnader tilbakebetalt hvis du angrer deler av kjøpet ditt.

Pris

Hvis du unntaksvis skulle finne en feil, er du hjertelig velkommen til å kontakte oss på kontakt@smartstickers.no

Retur

Retur av kjøpte varer – returneres senest 14 dager etter mottakelsen.
●  Kjøperen har ansvaret for varen fra leveringstidspunktet. Det er du som er ansvarlig hvis det oppstår en skade under transporten.
●  Kjøperen dekker kostnadene i forbindelse med returen av varen.
●  Kjøperen er ansvarlig for at varen er forsvarlig pakket.
●  Merk! Vi mottar ikke forsendelser sendt mot oppkrav.
●  Varen returneres slik den ble mottatt – i forsvarlig originalemballasje.

Ingen angrerett
Disse avtalene kan ikke angrer:
●  Levering av varer som er fremstilt i henhold til dine spesifikasjoner eller har fått et tydelig personlig preg.

Varens tilstand når den returneres

Hvis varen har mistet verdi, og det skyldes at du har brukt den på en annen måte enn det som var nødvendig for
å fastslå varens art, egenskaper og måten den fungerer på, kan du kun få tilbake deler av kjøpesummen. Beløpet du kan få tilbake, avhenger av varens markedsmessige verdi, og i noen tilfeller kan det bety at du kun kan få
fraktkostnadene refundert.

Vi anbefaler at du returnerer varen i dens originalemballasje.
Hvis originalemballasjen mangler, kan det muligens medføre en verdiforringelse av varen.

Tilbakebetaling av kjøpesummen

Hvis du angrer kjøpet ditt, får du pengene tilbake. Hvis varen har blitt verdimessig redusert, trekker vi det beløpet du står
for.

Vi refunderer alle betalinger mottatt fra deg, inkludert leveringskostnader (det gjelder imidlertid ikke ekstra
leveringskostnader i de tilfellene hvor du har valgt en annen leveringsmetode enn den billigste typen
standardlevering som vi tilbyr), senest 14 dager fra den dagen vi har mottatt beskjed om at du vil angre avtalen.

Vi refunderer pengene med samme betalingsmiddel som du brukte ved kjøpet, med mindre vi har avtalt annet.

Vi kan holde tilbakebetalingen inntil vi har mottatt varen, med mindre du sender oss dokumentasjon som viser at du har returnert den.

Hva skal jeg sende med?

Legg gjerne ved fakturaen.

Hvis det er feil på varen (reklamasjonsrett)

Når du handler hos oss som forbruker, gjelder forbrukerkjøpsloven for varekjøp.
Det innebærer at du har reklamasjonsrett i 36 måneder.
Hvis din reklamasjon er berettiget, betyr det at du enten kan få varen reparert, byttet, pengene tilbake eller et prisavslag, avhengig av den konkrete situasjonen.

Du må reklamere innen «rimelig tid» etter at du har oppdaget feilen. Hvis du reklamerer innen to måneder etter at feilen har blitt oppdaget, vil reklamasjonen alltid være innen rett tid.

Hvis reklamasjonen er berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fraktkostnader. Varen skal alltid sendes tilbake i
forsvarlig emballasje. Husk å få en leveringskvittering slik at vi kan refundere dine fraktkostnader.

Varen skal sendes til:

Smart Stickers
Lyngbyvej 141, 1th
DK-2100 København Ø
Danmark

Vi trenger følgende informasjon når du sender varen til oss

Ved avtale om retur av varen, vennligst spesifiser problemet så detaljert som mulig.
●  Vi mottar ikke pakker sendt mot oppkrav eller lignende.
●  Vi mottar kun pakker som sendes direkte til adressen.
●  Varen skal sendes tilbake i forsvarlig emballasje.

Hva gjør vi med dine personopplysninger (persondatapolitikk)

Disse opplysningene gis ikke videre til tredjeparter, og vi registrerer ingen sensitive personopplysninger.

Som registrert hos Smart Stickers har du når som helst rett til å protestere mot registreringen. Disse rettighetene har du i henhold til Personopplysningsloven, og henvendelser i forbindelse med dette sendes til Smart Stickers på e-postadressen
kontakt@smartstickers.no.

Klager

Hvis du vil klage på kjøpet ditt, skal du rette henvendelse til Smart Stickers via e-post til kontakt@smartstickers.no.

Hvis det ikke finnes en løsning, kan det sendes en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning:
Carl Jacobsens Vej 35
DK-2500 Valby
Danmark
Kommisjonens nettbaserte klageportal kan også brukes ved innsendelse av en klage. Det er særlig relevant for forbrukere bosatt i et annet EU-land. Klager kan sendes her – https://ec.europa.eu/consumers/odr. Ved innsendelse av en klage skal du oppgi vår e-postadresse: kontakt@smartstickers.no.

Persondatapolitikk

Persondatapolitikk

Smart Stickers
 samler inn og behandler personopplysninger i henhold til gjeldende lov om behandling av personopplysninger.
Hos Smart Stickers prioriterer vi datasikkerhet og konfidensialitet svært høyt. Vi selger, låner eller leaser ikke dine personopplysninger. Samtidig ønsker vi å gi deg best mulig opplevelse når du bruker vår nettside.
Følgende opplysninger samles inn:

   ●  Navn
   ●  Adresse
   ●  Leveringsadresse
   ●  Telefonnummer
   ●  E-post
   ●  EAN nr.
   ●  IP-adresse
   ●  Informasjon om ditt kjøp

Vi registrerer og videreformidler de personopplysninger som er nødvendige for å kunne levere varen til deg.
(Hvis du gir opplysninger til andre selskaper, skal det her oppgis hvilke opplysninger som gis videre, hvorfor og til hvem.)

Personopplysninger registreres hos Smart Stickers og oppbevares i fem år, hvoretter opplysningene slettes.
Vi samarbeider blant annet med en rekke andre selskaper som oppbevarer og behandler data. Selskapene
behandler utelukkende opplysninger på våre vegne og får ikke bruke dem til egne formål.

Vi samarbeider kun med databehandlere i EU eller i land som kan gi dine opplysninger tilstrekkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på smartstickers.no er Smart Stickers.
Du har rett til når som helst å få vite hvilke opplysninger vi behandler om deg.
Hvis du mener at opplysningene ikke er korrekte, har du rett til å få dem korrigert. I visse tilfeller har vi plikt til å slette
dine personopplysninger – hvis du ber om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke lenger er nødvendige i forbindelse med det
formål som vi skulle bruke dem til. Du kan også kontakte oss hvis du mener at dine personopplysninger behandles i
strid med lovgivningen. Du kan skrive til oss på: kontakt@smartstickers.no.

Smart Stickers samler og behandler dine personopplysninger i:

   ●  WooCommerce / WordPress

PostNord & Shipmondo får ikke sensitive opplysninger.
Vi videreformidler kun de opplysningene til våre samarbeidspartnere som er nødvendige for å ekspedere din
ordre.
PostNord
Shipmondo

Betalingssystem:
For å kunne tilby deg Klarnas betalingsmetoder kan vi i kassen komme til å dele dine personopplysninger i form av kontaktopplysninger og ordreinformasjon med Klarna, for at Klarna skal kunne vurdere om du kan velge betalingsmetodene, samt for å tilpasse dem til deg. Dine personopplysninger som deles, behandles i henhold til Klarnas egen databeskyttelsesinformasjon.

Opplysninger som samles inn i forbindelse med betalingstransaksjonen, brukes og lagres kun for betalingsoppgjør
og oppfyllelse av avtalen.

Din IP-adresse registreres av sikkerhetsmessige årsaker når du foretar et kjøp. IP-adressen og eventuelle personopplysninger gis til politiet hvis det dreier seg om falske betalinger, svindel og bedrageri med kredittkort.

Standard angrerettskjema
(Dette skjemaet skal fylles ut og returneres kun hvis man vil gjøre angreretten gjeldende)

Til:
Smart Stickers
Lyngbyvej 141, 1th
DK-2100 København Ø
Danmark
E-post: Kontakt@SmartStickers.no

Jeg meddeler herved at jeg ønsker å gjøre angreretten gjeldende i forbindelse med min kjøpsavtale om følgende varer/tjenester:

Bestilt den: _______________________________ Mottatt den: _______________________________

Konsumentens navn: __________________________________________________________________

Konsumentens adresse: _________________________________________________________________

Konsumentens underskrift: _________________________________________ Dato: ______________

(kun hvis skjemaets innhold leveres på papir)

Handelsvilkårene er sist oppdatert den 12-09-2024